Miten uudistaa terveyden edistämisen toimintatapoja?

/

yk_seminaari_bookkiin-02

Yhteiskunnallinen markkinointi (toiselta nimeltään sosiaalinen markkinointi) on toimintamalli, jonka tavoitteena on käyttäytymiseen vaikuttaminen. Toimintamallia on hyödynnetty kansainvälisesti esimerkiksi alkoholiin, tupakointiin, painonhallintaan ja mielenterveyteen liittyen. Uudenlaista otetta tuo ennen kaikkea markkinoinnillisen ajattelutavan ja keinojen hyödyntäminen. Tervetuloa kuulemaan lisää tiistaina 31.3. klo 12-16. Paikkana Sirkkala-kampus (Sirkkalantie 12A, 80100 Joensuu).

Ohjelma

12 Mitä on yhteiskunnallinen markkinointi? Erica Mäkipää, SOSTE, Sini Toikka, RAY

13 Kansainvälisiä projekteja vaikuttamisesta, Johannes Parkkonen, Suomen Mielenterveysseura

13.30 Kahvit

14 Käytännön esimerkkejä: Tupakatta paras, Skunk girl, Yksi elämä

15 Työpajat ja koonti

Tilaisuus on maksuton. Ilmoittautuminen 26.3. mennessä: jonna.ekroos@kansanterveys.info, 040 576 4866.

Lisätietoa:

THL – Sosiaalisen markkinoinnin ABC

Erica Mäkipää, SOSTE: Yhteiskunnallinen markkinointi – harpataanko yhdessä eteenpäin?

Tulostettava ohjelma.

Pohjois-Karjalan kansanterveyden keskus

Terveempi Pohjois-Karjala. Tämä oli Pohjois-Karjala projektin ydin, ja samaa työtä Kansanterveyden keskus jatkaa tänäkin päivänä. Järjestämme koulutuksia ja kampanjoita, teemme yhteistyötä kuntien, järjestöjen ja yhdistysten kanssa sekä vaikutamme erilaisissa tapahtumissa. Kaiken keskiössä on yksi tavoite: hyvinvoiva ihminen.